دکوراسیون

تفاوت بین میز تحریر و میز کامپیوتر چیست؟

تفاوت بین میز تحریر و میز کامپیوتر چیست؟

میز تحریر اصولا کوچکتر و ظاهری کلاسیک نسبت به میز کامپیوتر دارند. میز تحریر اصولا یک یا دو کشو در کنار خود دارند. اما میزهای کامپیوتر بزرگتر و پهن تر هستند و فضای بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند، اما برای کسانی که کسب و کارهای کوچکی دارند و یا مانند فریلنسر ها  در منزل خود مشغول به کار هستند.

به صورت خلاصه میشه گفت :

میز های تحریر شامل کشو ، قفسه و کابین های درب دار و یا کتابخانه هستند.

اما میز کامپیوتر ابعاد بزرگتری دارد و مناسب برای تجهزات الکترونیکی از قبیل مانتیور، موس، کیس، اسپیکر و کیبورد و سایر تجهیزات مانند پرینتر یا اسکنر براحتی روی آن جای گیرد.

بهتر است از میز تحریر برای نوشتن استفاده شود. اگر مینی کیس و یا لپ تاپ دارید و زمانی کمی را صرف کار با آن میکنید می توانید روی میز نحریر هم از آنها استفاده کنید.میز کامپیوتر ظاهزی مدرن تر نسبت به میز های تحریر دارند

نکته : این مورد را در نظر داشته باشید که کوچیک و بزرگ بودن سطح میز برای شما اولویت نباشد. شما بر اساس نیاز خود باید میز مورد نظر را انتخاب کنید

میز کامپیوتر

ویژگی های میز کامپیوتر

به طور خلاصه، میزهای کامپیوتر همان طور که از اسمش پیداست برای کارهای مبتنی بر کامپیوتر استفاده می شوند. این میزها برای سهولت کار بر روی کامپیوتر بهینه شده اند. میزهای کامپیوتر دارای ویژگی های خاصی هستند.
این ویژگی ها حداقل شامل موارد زیر است:

  • سطح پهناور برای قرار دادن مانیتور و لپ تاپ ها
  • فضاهای نگهداری کیس هاب کامپیوتر
  • سوراخ هایی درون میز برای کابل و سیم
  • چند کشو

میز های کامپیوتری وجود دارند که دارای اجزای بیشتری هستند مثل زیر پایی و لوازم جانبی دیگر، اما این میز ها چندان پرطرفدار و رایج نیستند. البته زمانی که پا به دنیای استریم و گیمینگ بزاریم از این قاعده مستثنی میشویم.

برخی از کامپیوتر ها مانند کامپیوتر های رندرینگ که از کامپیوتر های اداری بزرگتر هستند نیاز به فضای نگهداری بیشتری دارند. پس نمی توان برای سیستم های رندرینگ از یک میز کامپیونر و یا میز اداری کوچک استفاده کرد.

میز تحریر 

ویژگی های میز تحریر

تعریف دقیق میز تحریر که به میز دانش آموزی هم معروف است کمی سخت است. میزهای تحریر نسبت به میزهای کامپیوتر قدیمی تر هستند. بنابراین در گذشته کاربرد بیشتری داشته اند.
میز تحریر را می توان با ویژگی های زیر شناخت:

  • سطح میز کوچک
  • اکثریت یک یا دو کشو دارند
  • ظرفیت ذخیره سازی اضافی
  • یک ظاهر زیبای ساده و کلاسیک

تفاوت بین میز تحریر و میز کامپیوتر چیست؟

همانطور که گفته شد، میزهای تحریر بسیار قدیمی تر از میزهای کامپیوتر هستند. به همین دلیل میزهای تحریر ظاهر قدیمی تری خواهند داشت.ظاهر کلاسیک آنها برای نویسندگانی که علاقه مند به دنیای کلاسیک و قدیمی هستند بسیار تاثیر گذار است.

میز تحریر و دانش آموزی برای قرار دادن دفتر کاغذ و خودکار و لپ تاپ مناسب است و طبیعتا سطح کمتری هم نیاز دارند. همچنین ابزارهای داخلی لازم برای نگهداری کامپیوترهای را مانند کشو کیبورد ندارند.

آیا  می توان از میز تحریر به عنوان میز کامپیوتر استفاده کرد؟

هیچ چیزی نشد نداره

میز تحریر را می توان برای رایانه ها استفاده کرد به شرطی که به عوامل زیر توجه کنید:

  • هر چه کامپیوتر کوچکتر باشد بهتر است.
    میزهای تحریر برای قرار دادن رایانه های رومیزی بزرگ ساخته نشده اند و همچنین فاقد سوراخ های ورودی برای کابل ها و سیم ها هستند.
  • از لپ تاپ میتوان استفاده کرد.
    از میز تحریر به عنوان میز لپ تاپ هم میتوان استفاده کرد اما باید این مورد را در نظر بگیرید که مچ و دستانتان زودتر خسته میشود.

منبع furnishingtips.com

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *