اتاق خواب, اتاق نشیمن, دکوراسیون

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

اگرچه ممکن است در دنیای دیجیتال زندگی کنیم، اما هیچ فناوری نمی تواند با احساس داشتن یک کتاب خوب در دستان شما برابری کند. در حالی که کتابخانه عمومی اغلب بزرگتر هستند، اما مدل های کتابخانه خانگی پیچیده تر هستند. فرقی نمی کند اتاق شما ساده باشد یا بسیار شیک و مجلسی باشد میتوانید پس از طراحی خانه شومینه، تخت و کمد، به مکان خاصی فکر کنید که ،قفسه کتاب در اتاق شما قرار بگیرد.
در این مقاله از سیب چوب قصد داریم 15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه در منزل را به اشتراک بگذاریم. با خواندن این متن ایده جذابی برای کتابخانه خانگی پیدا می کنید و می توانید زیباترین مکان برای مطالعه را در خانه خود طراحی کنید پس با ما همراه باشید.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

1. استند مدرن و سفید

قفسه کتاب سفید یک طرح مدرن کتابخانه خانگی است که هر کسی می تواند آن را انتخاب کند. سادگی این مدل کتابخانه، آن را برای انواع دکورها مناسب کرده و با هر سلیقه می آید. سادگی آنها این ویژگی را به شما میدهد تا بتوانید ساخت کتابخانه خود را با هر ابعاد سفارش دهید.
گاهی حتی نیازی به برداشتن یک گام بزرگ در طراحی دکوراسیون اتاق خود نیست، فقط کافی است قفسه هایی را با چند شانه تخم مرغ طراحی کنید و قفسه کتاب مورد نظر خود را در خانه نصب کنید.

 

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

2. کتابخانه چوبی بلند

اگر در برخی از قسمت های خانه دکوراسیون بیش از حد وسایل قدیمی دارید، یک قفسه کتاب با ستون های چوبی بلند می تواند هارمونی قسمت های مختلف خانه را نشان دهد.
کاترین نیومن درباره کتابخانه پست مدرن در تورنتو که توسط پیتر سبولاک طراحی شده است، می گوید:

«این کتابخانه نکات مبهمی از نظم کلاسیک یونی دارد». سرستون های حجاری شده اتاق با عتیقه های زیادی تکمیل شده است که ارزش انتخاب را دارد.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

3. قفسه کتاب چند منظوره

اگر در اتاق خود فضای کافی برای کتابخانه ندارید، حتما از شلف دیواری به جای آن در اتاق نشیمن استفاده کنید. به این ترتیب حتی مهمانان شما می توانند از کتاب های شما استفاده کنند.
باربارا گلداسمیت، نویسنده مشهور، معتقد است که :

این مهمترین هدف در طراحی کتابخانه او است. او یک اتاق غذاخوری با مجموعه ای بزرگ از کتاب می خواست.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

4. کتابخانه ایجاد شده در ورودی خانه

اگر ورودی خانه شما به شکل راهرو است، به جای افزودن تزئینات، آن را به صورت کتابخانه طراحی کنید.
همیشه لازم نیست درب ورودی خود را با وسایل تزئینی پر کنید، داشتن یک قفسه کتاب انتخاب هوشمندانه ای است. کتابخانه را با انواع مختلف کتاب پر کنید و سعی کنید ایده خوبی برای ورود به کتابخانه ایجاد کنید.

همچنین میتوانید از ایده جاکفشی ورودی خانه هم ایده بگیرید.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

5. طراحی کتابخانه بلند

اگر خانه ای با سقف بلند دارید، طراحی کتابخانه بلند می تواند به زیبایی دکوراسیون شما بیافزاید. همچنین بهتر است فضای خالی تا سقف را به جای دیوار خالی با قفسه کتاب بپوشانید.
اگر خانه شما منظره فضای سبز دارد، بهتر است این نوع کتابخانه را در بالاترین اتاق بسازید. این امکان را به شما می دهد تا زمانی را صرف مطالعه کتاب در خارج از فضای سبز کنید.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

6. نمای بیرونی کتابخانه

اگر بتوانید یک دیوار اتاق خود را به طور کامل به پنجره تبدیل کنید، طراحی یک قفسه کتاب در قسمت دیگر اتاق انتخاب عاقلانه ای خواهد بود.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

۷. کتابخانه‌ی Upper East Side، نایش مدرن کتاب‌های قدیمی

دیوید لینگ هنگام طراحی یک کتابخانه برای مشتریانش، که پزشک هم بود سعی کرد حال و هوایی ایجاد کند که کتاب های قدیمی و کهنه در مکانی مدرن به نمایش گذاشته شود. در نظر گرفتن تمام میز و صندلی های مدرن در این فضا حس کنتراست زیبایی را ایجاد می کرد.
بنابراین به یاد داشته باشید، لازم نیست یک کتابخانه قدیمی برای کتاب های قدیمی خود پیدا کنید. گاهی اوقات تضاد زیباترین ایده ها را به نمایش می گذارد.

8. با افزودن جزئیات کوچیک غوغا به پا کنید

اگر احساس می کنید که محیط خانه خیلی قدیمی یا جدید است و کتاب هایتان با هم مطابقت ندارند، سعی کنید با طراحی جلدهای مختلف این هماهنگی را ایجاد کنید. همچنین ایجاد محیطی هماهنگ با طراحی کتابخانه یک تصمیم هوشمندانه است.با توجه به جزئیات می توانید هماهنگی را افزایش دهید. کتابخانه به عنوان پلی بین طرح موجود و آنچه شما می خواهید عمل می کند.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

9. یک قفسه کتاب کلاسیک

توماس جین، یکی از طراحان برجسته دکوراسیون شهر نیویورک، خانه ای متعلق به قرن نوزدهم در فیلادلفیا را به شکوه سابق خود بازگرداند. در کتابخانه، جایی که صندلی‌های امپراتوری فرانسه در کنار یک میز سلطنتی انگلیسی نشسته‌اند، قفسه‌های کتاب نیز به پس‌زمینه نمایشگاه‌های هنری تبدیل می‌شوند. این نوع کتابخانه را به کسانی پیشنهاد می کنیم که دکوراسیون منزلشان مملو از اکسسوری های قدیمی و چوب کاری های شلوغ است.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

10. کتابخانه های داخلی سفارشی و کلاسیک

بهتر است فرورفتگی های دیوار را علامت گذاری کنید و این انحنا را با کتابخانه پر کنید. در خانه های امروزی کمد یا کابینت های توکار را برای بزرگتر نشان دادن خانه در نظر بگیرید این نوع طراحی برای خانه ای که فضای کافی برای قرار دادن کتاب یا کمد مجزا ندارد ایده جذابی برای کتابخانه است.

11. شما یک شومینه دارید، کتابخانه کنار آن را فراموش نکنید

اگر دیوار کنار شومینه خالی است، یک قفسه کوچک در نظر بگیرید که کتاب ها را روی آن قرار دهید. معمولاً مردم دیوار کنار شومینه را آویزان عناصر تزئینی قدیمی می دانند، بنابراین بهتر است که شما در رابطه با این موضوع تجدید نظر کنید. یک قفسه کتاب ام دی اف یا بلند در کنار شومینه این فضا را به مکانی آرام و راحت برای مطالعه تبدیل می کند.

12. کتابخانه نردبانی را در نظر بگیرید

هرگز ابزارهای قدیمی را دور نیندازید. اگر در خانه نردبان دارید، از آن استفاده کنید و آن را به کتابخانه تبدیل کنید. اجرای فرهنگ بازیافت چیزی است که اکنون باید به آن فکر کنید.
نردبان چوبی قدیمی را سمباده بکشید، دو بار دور آن حلقه بزنید، سپس کتاب های خود را بر اساس نیازتان بچینید. قابلیت حمل آسان این کتابخانه مزیت رقابتی آن محسوب می شود.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

13. استفاده از منابع طبیعی برای طراحی کتابخانه

برای خانه ای در جزیره هاربر در باهاما، از چوب های سخت درختان خشک استفاده کردند که کاملاً در برابر موریانه ها مقاوم هستند. این موضوع با واکنش مثبت دوستداران محیط زیست مواجه شد.
اگر به چوب یا مواد طبیعی دسترسی دارید، سعی کنید خلاقیت خود را در طراحی نشان دهید. طرح های قدیمی را برای ایده ها بررسی کنید.

14. قفسه چوبی در ترکیب با پارچه های بافته شده

در روند سال 2022 استفاده از پارچه های مختلف در دکوراسیون منزل اجتناب ناپذیر شده است. کتابخانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می توانید از این وسایل ضروری برای تزئین میز یا مبلمان کتابخانه خود استفاده کنید.

15 ایده‌ جذاب برای داشتن کتابخانه خانگی

15. ایجاد فضای دلنشین با کتابخانه

خوب است که فضای کتابخانه را به محیطی آرام تبدیل کنید. این امر میل به مطالعه کتاب را افزایش می دهد. مثلا با گذاشتن فرش کف اتاق به این قسمت گرما می دهید.
در ساوتهمپتون، نیویورک، تاجر معروف جی. در خانه کریستوفر برک، آثار والتون فورد روی یک قفسه کتاب با صفحات بلوط قرار دارد. فرشی که توسط کریستوفر مایا طراحی شده بود، اتاق را به فضایی بسیار راحت تبدیل کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *