آشپزخانه, دکوراسیون

نکات مهم انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

نکات مهم انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

یکی از مراحل جذاب در سفارش ساخت کابینت آشپزخانه از سیب چوب، انتخاب بهترین رنگ کابینت می باشد. شاید در ابتدا انتخاب رنگ کابینت یا دکوراسیون آشپزخانه و همچنین درب کابینت کار ساده ای به نظر آید، ولی زمانی که بخواهید آنها را متناسب با سبک خانه خود انتخاب نمایید و نور محیط را نیز در نظر بگیرید، می بینید که کار دشواری را در پیش خواهید داشت.

بهترین رنگ کابینت

در عین حال، احتمال دارد که حتی زیباترین رنگ ها هم در طولانی مدت برای شما تکراری شوند و بخواهید اقدام به تعویض کابینت خود نمایید. بر این اساس، توصیه می ‌کنیم که حتماً از تیم سیب چوب جهت انتخاب رنگ کابینت و همین طور سبک آن مشاوره رایگان بگیرید. تا با ارائه اطلاعات لازم در این زمینه، به شما کمک کنند که بهترین رنگ کابینت را بتوانید انتخاب و خریداری نمایید.

در ادامه نکات اساسی و مهم در رابطه با رنگ کابینت را بازگو میکنیم تا انتخاب راحت تری را داشته باشید و با خیالی آسوده اقدام به انجام این کار نمایید.

بررسی موارد اساسی جهت انتخاب بهترین رنگ کابینت

بررسی موارد اساسی جهت انتخاب بهترین رنگ کابینت

1- اجتناب از انتخاب رنگ های ترند و مد روز

در ابتدا لازم است بگوییم که انتخاب رنگ های ترند و مد روز برای کابینت آشپزخانه کار اشتباهی است. زیرا به همان میزان که جذاب و زیبا جلوه می نمایند، در عین حال نیز به سرعت از مد می افتند و شما را از دکوراسیون خود خسته می کند.

از این رو، با وجود هزینه زیادی که متحمل شده اید، باید به فکر تعویض آنها باشید که کار عاقلانه ای نیست. پس سعی کنید از یک سری رنگ کابینت جدید استفاده کنید که مدت بیشتری مد باشند و مجبور نباشید پس از مدت زمان کوتاهی آنها را عوض کنید.

در حالت کلی می‌ توان گفت، کابینت های ساده که ابزار زینتی زیادی در آنها به کار گرفته نشده است، علاوه بر حفظ زیبایی و جذابیت بیشتر، از دوام بالاتری نیز برخوردار هستند. پس بهتر است که در اولین اقدام، از انتخاب رنگ ها و یا مدل های خاص مثل اتاق با تم موسیقی و موارد دیگر خودداری نمایید.

2- استفاده از رنگ های متناسب با دکوراسیون منزل

از آنجایی که رنگ های ساده مانند رنگ سفید نسبت به رنگ های دیگر کاربرد بیشتری در دکوراسیون خانه دارند، لذا رنگ های ساده و بی آلایش را می توان جزء بهترین رنگ کابینت به حساب آورد.

پس استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، قهوه ای، کرم، خاکستری و بژ در دکوراسیون داخلی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که باید به آن دقت کنید. با همه این تفاسیر می توان اینگونه بیان نمود که انتخاب رنگ هایی که در بالا ذکر نمودیم، نقش به سزایی در ایجاد تناسب دکوراسیون منزل دارند و با سلیقه شما نیز بیشتر جور هستند.

نکات مهم انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

3- استفاده از رنگ های خاص به صورت محدود

معمولا استفاده از رنگ های خاص و آن دسته از رنگ هایی که جلوه بیشتری دارند، شاید در ابتدا جذابیت و زیبایی بسیار زیادی برای مخاطب داشته باشند، ولی استفاده زیاد از آنها سبب خستگی روحی برای افراد می گردد.

بنابراین سعی کنید از این نوع رنگ ها به صورت جزئی و یا محدود استفاده کنید تا ذهن شما دچار آزردگی نگردد. در این صورت، هر زمان که تمایل دارید، می توانید به راحتی و با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه خود به تعویض آنها بپردازید و تغییر و تحول زیادی را در چیدمان منزل خود به وجود آورید.

در این خصوص باید بگوییم، اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه شما به رنگ قرمز باشد، فقط کافی است قسمت هایی از رنگ کابینت را قرمز انتخاب نمایید. مثلا سعی کنید که کابینت شما سفید باشد و یکی از کابینت های ویترینی، دستگیره کابینت و یا بخشی از دکور آشپزخانه را قرمز انتخاب کنید تا اگر رنگ قرمز برای شما خسته کننده شد، بتوانید با حداقل هزینه رنگ دیگری را جایگزین کنید و تغییرات متنوعی را بوجود آورید.

قیمت ساخت کابینت

4- بهره گیری از رنگ های روشن و براق برای آشپزخانه های کوچک

با توجه به اینکه رنگ های روشن و براق (های گلاس) بازتاب نور بیشتری دارند، لذا فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهند. از این رو، به کارگیری رنگ های تیره به هیچ عنوان برای کابینت آشپزخانه های کوچک پیشنهاد نمی شود. زیرا سبب دلگیر شدن فضا می شوند.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل به استفاده از رنگ های تیره، بهتر است که به صورت جزئی از آنها استفاده شود تا مانعی برای انعکاس نور در محیط آشپزخانه ایجاد نشود. اصولاً برای آشپزخانه های کم نور و کوچک، کابینت هایگلاس بهترین گزینه می باشد
و رنگ سفید نیز بهترین رنگ کابینت هایگلاس است. پس در نتیجه بهترین رنگ کابینت برای خانه های کوچک رنگ های براق و سفید می باشد

ناگفته نماند که این نوع کابینت به علت براق بودن، بازتاب نور فوق العاده ای ایجاد می نماید و تاثیر زیادی در هرچه روشن تر شدن فضای آشپزخانه دارد. همین امر باعث بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه می گردد.

5- استفاده بیشتر از رنگ های خنثی

همانطور که می دانید، رنگ های خنثی معمولاً تطابق بیشتری با سایر رنگ ها دارند که یک مزیت برای این رنگ ها به حساب می آید. پس حتما از یکی از رنگ های خنثی برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید تا بهترین رنگ کابینت را داشته باشید. خاکستری روشن، سفید، کرم و بژ، از جمله رنگ های خنثی هستند که می توانید برای رنگ کابینت خود انتخاب کنید.

نکات مهم انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

6- اهمیت به دکوراسیون داخلی منزل و محیط اطراف

در کنار تمامی چیزهایی که دوست دارید، هماهنگی بین اجزای داخلی منزل بسیار حائز اهمیت می باشد که نباید فراموش شود. مثلا برای آشپزخانه هایی که از گچبری های کلاسیک و یا نئوکلاسیک در آنها استفاده شده است، نباید از کابینت های مدرن بهره گرفت.

همچنین اگر از تزئینات چوبی مانند شلف در دکوراسیون منزل استفاده شده باشد، انتخاب قسمتی از کابینت به رنگ چوب و یا قهوه ای پیشنهاد می شود. در حقیقت یکی از موارد مهمی که موجب زیبایی و جذابیت بیشتر خانه شما می گردد، هماهنگی بین اجزای منزل است که باید نهایت دقت را در این مورد به عمل آورید.

کابینت آشپزخانه مدرن و مینیمال

7- دقت نظر به رنگ کف پوش آشپزخانه و دیوارها

هماهنگی و تناسب بین رنگ کفپوش و دیوار آشپزخانه با رنگ کابینت ها یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه محسوب می گردد که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

درست است که کابینت‌ ها سطح زیادی از دیوار آشپزخانه را پوشش می دهند، ولی باز هم بخش زیادی از دیوارها در دید افراد قرار دارند. علاوه بر آن، کفپوش نیز بخشی از آشپزخانه است که بسیار قابل مشاهده بوده و نقش فراوانی را در انتخاب بهترین رنگ کابینت ایفا می نماید.

ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در صورت عدم تناسب بین رنگ دیوار، کاشی آشپزخانه و کابینت ها، می توانید از کاشی های بین کابینتی برای این منظور استفاده کنید. باید بدانید که کاشی های بین کابینتی از کاشی های بسیار زیبا و با استحکام به شمار می ‌آیند که دارای مدل ها و طرح های بی نهایت جذابی در مقایسه با کاشی های معمولی می باشند.

بر این اساس، زیبایی آشپزخانه را دوچندان می کنند و یک روش بسیار مناسب برای پوشش کاشی هایی هستند که مورد پسند شما نمی باشند.

هارمونی رنگ کابینت

8- استفاده درست از ترکیب رنگ های خاص

همانطور که در این مقاله بیان نمودیم، استفاده از رنگ های رایج، نرمال و ساده در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مناسب می باشد‌. ولی اگر دلتان می خواهد که از ترکیب رنگ های خاص نیز تا حدودی بهره بگیرید، می ‌توانید با رعایت تعادل و افراط نکردن، به نحو مطلوبی به هدف خود برسید و جلوه خاصی را بوجود آورید. در این خصوص می توان به رنگ طلایی اشاره نمود که یک رنگ بسیار قوی به حساب می ‌آید و نباید در استفاده از این رنگ زیاده روی نمود.

در واقع استفاده جزئی از این رنگ و ترکیب آن با رنگ هایی از قبیل خاکستری، قهوه ای، سیاه و سفید، نمای لوکس و فوق العاده ای را به آشپزخانه می دهد. همچنین برای کابینت های چوبی می توانید از دستگیره های طلایی بهره بگیرید و یا اینکه شیرآلات آشپزخانه را طلایی رنگ انتخاب کنید.

به طور کلی استفاده محدود از رنگ ‌هایی مانند طلایی، قرمز، آبی، نوک مدادی، صورتی، نقره ای، مسی و برنجی که در مقایسه با رنگ های خنثی انرژی بیشتری دارند، باعث می شود که یک آشپزخانه بسیار لوکس و منحصر به فردی داشته باشید و از دیدن آن لذت ببرید.

حرف آخر

انتخاب رنگ کابینت در صورتی که با دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد، یک ترکیب رنگ بی‌ نظیری را ایجاد می نماید. البته لازم به ذکر است که تناسب در ترکیب رنگ های آشپزخانه و منزل شما فقط بستگی به کابینت‌ ها ندارد. بلکه این مورد باید در تمامی اجزای منزل رعایت گردد. در حقیقت طراحی بسیار جذاب در منزل اگر با هماهنگی اجزای دیگر دکوراسیون صورت نگرفته باشد، زیبایی خود را از دست می دهد و بسیار خسته کننده جلوه می نماید.

نکات انتخاب رنگ کابینت

در آخر پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب بهترین رنگ کابینت مورد نظر خود مانند انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران و کابینت ام دی اف، حتماً از شرکت ‌های متخصص بهره بگیرید تا کارشناسان خبره و کاربلد در این زمینه، راهنمایی ‌های لازم را ارائه نمایند و شما را با پرفروش ترین رنگ کابینت آشنا کنند تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با تمامی اجزای خانه خود انتخاب نمایید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “نکات مهم انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

  1. بازتاب: رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *